S’obre en una pestanya nova

Per què no és aconsellable tenir música en un eCommerce?

A diferència d’una botiga online, la botiga física pot jugar amb les olors, la il·luminació, la disposició dels productes i la música, entre d’altres.

De fet, està comprovat que l’aroma de vainilla duplica les vendes en comerços de moda per a dona, mentre que l’aroma de rose maroc fa el mateix a les botigues masculines.

En canvi, com a consumidor, no es para gaire atenció a la música de fons d’una botiga o d’un restaurant. Normalment es canta la cançó si es coneix, però tampoc no t’importa gens si no t’agrada o no la coneixes. Però darrere de cada música que sona en grans i conegudes marques de roba hi ha un estudi que demostra que un tipus de música o un altre afecta el comportament dels consumidors.

Per exemple, un estudi dut a terme en una botiga de vi del Regne Unit va demostrar com influeix la música en el procés de compra. Els dies en què la música de fons eren melodies franceses, la venda de vi francès es va disparar per sobre del vi espanyol, mentre que els dies que va sonar música espanyola el nombre de vendes de vi espanyol va augmentar respecte al vi francès.

La música té el poder de modificar l’estat d’ànim de les persones, de regular les emocions i fins i tot d’alterar el pols cardíac. Però, hem d’afegir música a la nostra botiga online?

A continuació et detallem diverses raons per les quals NO creiem convenient l’ús de música al teu eCommerce.

Professionalitat

Tret que el teu eCommerce es dediqui a comercialitzar música o esdeveniments musicals, tenir música de fons pot fer que la teva botiga online sembli poc professional. Els teus usuaris no visiten la teva botiga per escoltar música, sinó per obtenir informació sobre determinats productes que vens.
Pensa en grans eCommerce com Amazon, Apple, Mediamarkt… cap d’ells no té música a la seva botiga online, i per què no? Ells tenen els recursos materials i econòmics per fer estudis sobre la importància o no de la música a les webs.
Ara pensa quina va ser l’última web amb música a la qual vas accedir: et va semblar de fiar?

Gust musical

No tothom té el mateix gust musical. El que uns adoren, altres ho detesten. Trobar la cançó perfecta és impossible, encara que sigui el número 1 en vendes.
La música és el primer que els usuaris rebran de la teva web, fins i tot abans de veure el contingut i els productes que s’ofereixen. Si la cançó no els encaixa, marxaran de la teva botiga online abans d’haver vist cap contingut.

Amplada de banda

El consum d’amplada de banda es veu afectat cada vegada que un nou visitant es connecta a la teva web i comença a sonar la música de fons (4-5 minuts de cançó), que es repetirà una vegada i una altra (cosa bastant molesta, per cert).
Estalvia en el consum mensual de la teva botiga online invertint a potenciar els bàners i les imatges, que convertiran més que tenir música de fons.

Música repetida

En relació amb el punt anterior, tenir una cançó de 4-5 minuts de durada farà que l’amplada de banda se’n vegi afectada, i augmentarà la teva factura a final de mes. La solució seria tallar la cançó en fragments de 15-20 segons que es repetirien incansablement durant tot el temps que la sessió estigui oberta. Qui creus que aguantarà més d’1 minut?

Barreja de músiques

L’ús d’auriculars mentre es treballa ha augmentat en els darrers anys. Les oficines en espais oberts han fet que les noves generacions treballin connectades als auriculars per evadir-se del murmuri i poder concentrar-se. Cadascú té la seva pròpia música; imagina’t per un moment navegar de web en web i que hi hagi una barreja de músiques.
La solució ràpida és sortir de la web que s’està visitant, ja que el botó d’“aturar” o “silenciar” no sol ser fàcil de trobar.

Espais públics

No hi ha res com ser a la feina i que comenci a sonar What do you mean? de Justin Bieber a 300 decibels. Definitivament, no és bona idea.
Les úniques webs que poden fer soroll són les especialitzades en vídeo i música, on l’usuari, després de fer clic en un enllaç, sap que sonarà música. Fer-ho directament sense que l’usuari ho hagi triat farà que l’usuari es molesti i no presti atenció, sinó que abaixi el volum dels altaveus i espanti la gent que tingui al voltant en aquell moment.
En definitiva, l’usuari tancarà la teva botiga online i és poc probable que hi torni.

Problemes legals

Tens els drets legals per reproduir aquesta cançó a la teva botiga online?
Tret que la cançó l’hagis creada tu o n’hagis comprat els drets de reproducció, el que estàs fent no és legal.
Com més visites tinguis, més probabilitats hi ha que s’adonin que reprodueixes cançons il·legalment. Aquesta mena de multes i qüestions legals, millor evitar-les.

Compatibilitat segons el navegador

No tots els navegadors reprodueixen tota mena de fitxers. Segons la versió del navegador que utilitzi l’usuari, és possible que la botiga quedi bloquejada perquè no pot llegir el fitxer musical, cosa que pot fer que la teva botiga online no es carregui completament.

Conclusió

Des de Trilogi et recomanem no utilitzar fil musical a la teva botiga online. Tot i que en una botiga física sí que pot donar bons resultats, en un eCommerce hi ha altres funcionalitats més importants on focalitzar-se i que diferenciaran el teu eCommerce de la competència.

Entrades relacionades