Després de l’èxit de la presentació de la nova eina de socialització SocialPay de TLG Commerce, els mitjans de comunicació s’interessen per la trajectòria de l’empresa i pels nous projectes que desenvolupa.
TLG Commerce a La Vanguardia
Avui, dilluns 26 de juny, l’edició impresa de La Vanguardia es fa ressò del nou projecte de viralització social de compres, amb un article signat per la periodista Mar Galtés.
Màrius Rossell detalla en què consisteix el SocialPay i explica com se li va acudir una idea que ell mateix qualifica de “molt simple”, però que encara ningú no ha desenvolupat. “Segur que ens la copiaran —preveu—, però ara som els primers.” Llegir l’article.
TLG Commerce a Catalunya Ràdio
TLG Commerce també va tenir un espai a la ràdio. Màrius Rossell i Llorenç Palomas, CEO i director comercial de TLG respectivament, van ser els protagonistes del programa de tendències digitals POPAP de Catalunya Ràdio, dedicat en aquesta ocasió a l’eCommerce.
La directora i presentadora del programa, Mariola Dinarès, va aportar algunes xifres sobre eCommerce perquè l’audiència entrés en context:
- Un terç de la població de l’Estat compra per internet.
- Es calcula que el 2016 hi va haver una despesa de 1.400 € per persona en compres fetes a través del comerç electrònic.
- Un 40% de la població compra per internet de manera habitual, concretament cada mes.
- Espanya és el quart estat de la Unió Europea en el rànquing de vendes online, superada només pel Regne Unit, Alemanya i França.
Un cop contextualitzat el sector, els convidats al programa van parlar dels salts tecnològics a l’Àsia, on els consumidors han passat directament al mòbil per comprar per internet. Un mercat que Màrius Rossell coneix bé, ja que des del 2012 resideix a l’Àsia, primer a Pequín i ara a Xangai. Les xifres són clares: a l’Àsia el dispositiu mòbil s’emporta el 75% de les compres, mentre que a Espanya ja arriba al 60%.
Màrius Cirera, responsable d’eCommerce de MUNICH, es va afegir a la conversa. Va afirmar que la botiga online de MUNICH, una de les que van arrencar més aviat, el 2005, és un canal de venda més per a la marca de vambes. Va comentar que el percentatge de vendes d’aquest canal se situa al voltant d’un 10% de la facturació global.
Què ha de tenir un eCommerce?
La conductora del programa es va interessar pels aspectes fonamentals que ha de complir una botiga online. Màrius Rossell va destacar, en primer lloc, que “els responsables han de creure en el projecte i no només ser-hi perquè ara és el que toca”. En segon lloc, “connectar els canals de venda online i offline”. I, finalment, “executar una bona campanya de màrqueting per fidelitzar clients que acabin comprant”.
L’entrevista va avançar amb els detalls de SocialPay: la nova eina de socialització de TLG Commerce que posa el focus en les xarxes socials, cada vegada més influents en les decisions de compra dels consumidors. Llorenç Palomas i Màrius Rossell van detallar com es relacionaran xarxes socials i botigues online de manera que les recomanacions que portin trànsit o generin vendes puguin ser recompensades directament i en proporció als beneficis (o trànsit) generats.
Llorenç Palomas va confirmar que actualment el 50% del trànsit encara arriba a través dels cercadors i que els marketplaces com Privalia o Amazon trepitgen fort. També va posar l’accent en la importància de la gestió automatitzada de processos que permet el Big Data.
Per tancar, es va recordar que TLG Commerce és una agència especialitzada en eCommerce i que el servei que ofereix als seus clients integra el hosting, les actualitzacions del software de gestió eCommerce i el màrqueting digital.
No et perdis 30 minuts de bona ràdio amb l’eCommerce com a protagonista: Escoltar el programa.




